تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 21:25
342 بازدید
کد خبر : 2650

برای داشتن شکم صاف و بدون چربی، این غذاها را مصرف کنید و به شکل و وزن خود دقت کنید.

برای داشتن شکم صاف و بدون چربی، این غذاها را مصرف کنید و به شکل و وزن خود دقت کنید.

br> سایت سرگرمی روز : با افزودن این غذاهای مغذی به رژیم غذایی خود می توانید شکم صاف تر و سفت تری داشته باشید. قرار دادن غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی به عنوان اصلی‌ترین رژیم غذایی‌تان راهی عالی برای کمک به حفظ وزن بدن سالم و کاهش چربی شکم است. به علاوه، تحقیقات

br>


سایت سرگرمی روز :

با افزودن این غذاهای مغذی به رژیم غذایی خود می توانید شکم صاف تر و سفت تری داشته باشید.

قرار دادن غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی به عنوان اصلی‌ترین رژیم غذایی‌تان راهی عالی برای کمک به حفظ وزن بدن سالم و کاهش چربی شکم است.

به علاوه، تحقیقات مقادیر بالای چربی شکم را با مشکلات مزمن سلامتی، از جمله برخی سرطان ها و بیماری های قلبی مرتبط می کند. افزودن اقلامی مانند سبزیجات و میوه های تازه به وعده های غذایی خود می تواند به شما کمک کند وزن خود را حفظ کنید، به شما انرژی می دهد و از بروز بیماری در آینده جلوگیری می کند.

اگر می خواهید به وزن هدف خود برسید و شکمی صاف داشته باشید، ایجاد کمبود کالری ضروری است. کاهش وزن نیز از سراسر بدن به یکباره اتفاق می‌افتد (نه فقط از نواحی خاص).برای داشتن شکمی صاف تر، باید رژیمی را دنبال کنید که به شما امکان می دهد توده چربی کلی را از دست بدهید.

غذاهای غنی از مواد مغذی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما مواد اصلی وجود دارد که باید همیشه مصرف کنید تا در چرخش منظم وعده‌های غذایی خود کار کنید.

بلوبری

یک فنجان بلوبری تنها ۸۰ کالری در کنار ۴ گرم فیبر سیر کننده دارد و برای کمک به احساس سیری طولانی تر گزینه مناسبی است. بلوبری همچنین حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C، ویتامین K و منگنز در کنار آنتوسیانین ها (نوعی مواد مغذی گیاهی) است.

به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که خوردن بلوبری چقدر می تواند مفید باشد. مطالعه اخیر منتشر شده در Scientific Reports نشان داد که مصرف یک فنجان بلوبری در روز به مدت ۱۴ روز قبل از ورزش و به مدت چهار روز پس از یک تمرین ورزشی غیرعادی ۹۰ دقیقه ای (مانند دویدن در سراشیبی) به التهاب در بزرگسالانی که معمولاً کمتر از سه بار در هفته ورزش می کنند، کمک می کند.

از میل کردن بلوبری تازه همراه با مشتی آجیل لذت ببرید یا آنها را به یک پنکیک خوشمزه و پر از مواد مغذی اضافه کنید.

میوه بخش مهمی از پیروی از یک رژیم غذایی سالم است میوه ها سرشار از مواد مغذی، کالری کم و فیبر بالا هستند که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و میان وعده بهتری نسبت به یک چیپس است.

قارچ

قارچ منبع غنی و کم کالری فیبر است که می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و به مدیریت وزن کمک کند. بنابراین اگر قبلاً قارچ زیادی نمی‌خورید، اکنون زمان مناسبی برای شروع است!

همچنین نمی توان مزایای قارچ را انکار کرد. بر اساس یک کارآزمایی بالینی، شرکت‌کنندگانی که از رژیم غذایی غلیظ قارچ استفاده می‌کردند، وزن بیشتری (سه کیلوگرم) از دست دادند و به BMI و سایز کمر کمتری دست یافتند. علاوه بر این، پس از کاهش وزن، این شرکت کنندگان در حفظ وزن جدید خود موفق بودند.

با تفت دادن نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده و نیم کیلو قارچ‌های ریز خرد شده با چاشنی‌های دلخواه، سعی کنید آن‌ها را به یک غذای خوشمزه و ایده آل تبدیل کنید.

پروتئین بدون چربی

اگر می خواهید شکمی سفت و محکم داشته باشید، دریافت پروتئین بدون چربی بسیار هائز اهمیت است. مصرف غذاهایی مانند ماهی و مرغ یک راه عالی برای افزودن پروتئین بدون چربی بیشتر به رژیم غذایی شما بدون کالری زیاد همراه با گوشت های دیگر است.

دریافت پروتئین در رژیم غذایی ضروری است، به‌ویژه اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید.

وقتی با کمبود کالری غذا می خورید، نه تنها مقداری چربی از دست می دهید، بلکه عضله را نیز از دست می دهید. شرکت در تمرینات قدرتی و داشتن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا راه هایی برای به حداقل رساندن میزان از دست دادن عضلات هستند.

بلغور جو دوسر

یکی دیگر از بهترین غذاهای مناسب برای کاهش وزن، یک کاسه بلغور جو دوسر است. بلغور جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است و فیبر بالایی دارد که می تواند به مدت طولانی تری شما را در طول روز سیر نگه دارد.

کاسه بلغور جو دوسر ساده خود را با موادی مانند ماست یونانی، موز، دارچین، دانه‌های چیا، دانه‌های کتان یا آجیل همراه کنید که از تلاش‌های کاهش چربی شکم شما حمایت می‌کنند.

چربی های سالم

حتی زمانی که می خواهید چربی شکم خود را از بین ببرید، باز هم گنجاندن مقداری چربی در رژیم غذایی ضروری است؛ این امر به ویژه در مورد چربی های سالم مانند چربی های اشباع نشده چندگانه و چربی های تک غیراشباع صدق می کند.

آووکادو یکی از این مواد غذایی سرشار از چربی‌های سالم است و به راحتی با سالاد ترکیب می‌شود و روی یک تکه نان سبوس‌دار نیز میان وعده عالی ای می شود.

هویج و کرفس

اگر شکمی صاف می‌خواهید، مقدار زیادی هویج و کرفس یا هر نوع سبزیجات تازه بخورید.

هویج و کرفس میان‌وعده‌های عالی هستند که کالری کم و فیبر بالایی دارند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند. اگر بین وعده‌های غذایی احساس گرسنگی کرده‌اید، یک کاسه کوچک از هر دو سبزی می‌تواند به رفع احساس گشنگی شما کمک کند؛ بدون اینکه شما را از مسیر کاهش وزن خود دور کند.



لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 3 =

تیتر جالب می‌خواهیم اعلان‌هایی را برای آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها به شما نشان دهیم.
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها