تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 3:50
487 بازدید
کد خبر : 2695

۷ روش ساده برای مقابله با غم و اندوه

۷ روش ساده برای مقابله با غم و اندوه

در زندگی پر از پیش‌بینی‌ها و شرایط مختلف، احساسات و هیجانات متنوعی تجربه می‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است شادی و خوشحالی را تجربه کنیم و بعضی مواقع شدت غم و ناراحتی به حدی افزایش یابد که حتی نتوانیم آن را کنترل کنیم. غم و ناراحتی جزو بخش‌های جدایی‌ناپذیر زندگی است و باعث می‌شود ما قدر

در زندگی پر از پیش‌بینی‌ها و شرایط مختلف، احساسات و هیجانات متنوعی تجربه می‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است شادی و خوشحالی را تجربه کنیم و بعضی مواقع شدت غم و ناراحتی به حدی افزایش یابد که حتی نتوانیم آن را کنترل کنیم. غم و ناراحتی جزو بخش‌های جدایی‌ناپذیر زندگی است و باعث می‌شود ما قدر لحظات شاد را بهتر بفهمیم. اما باید مقابله با غم و ناراحتی را فراموش نکنیم.

اگر مدیریت صحیحی برای غم و ناراحتی انجام نشود، احتمال این که افسردگی راجع به همه‌ی جنبه‌های زندگی تبدیل شود را داریم و درمان آن زمان بیشتری می‌برد. از این رو، جلوگیری از غم و ناراحتی اهمیت بسزایی دارد. در این مقاله، به بررسی راهکارها و مراحل مقابله با غم و ناراحتی، عوامل آن، و راه‌های پذیرش و مدیریت غم می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی با گیاهان دارویی: ۵ گیاه شگفت‌انگیز برای درمان افسردگی

مقابله با غم و ناراحتی

در ابتدا، باید بدانیم که غم و ناراحتی احساسات طبیعی‌ای هستند که می‌توانند زندگی را جذاب‌تر کنند. اندوه و غم اغلب به دنبال از دست دادن چیز یا کسی می‌آیند. اما برخی از حوادث می‌تواند از این حالت عمیق‌تری ایجاد شود. به عنوان مثال از دست دادن یک فرصت شغلی کمتر سر در بیاورد نسبت به از دست دادن کسی عزیز.

غم و ناراحتی باعث می‌شود که ما به شادی و خوشحالی ارزش دهیم. اندوه همواره در کنار خوشحالی خودش را دارد. گریه، گفتگو، نوشتن احساسات و ورزش کردن، روش‌هایی هستند که می‌توانند کمک کنند تا از این احساسات کمترین آسیبی به شما وارد بشود.

۷ روش برای غلبه کردن بر غم

۱. علت غم و ناراحتی خود را پیدا کنید

گاهی اوقات علت احساسات ما مشخص است ولی گاهی به علت دقیق نمی‌توانیم بپردازیم. شناخت عمیق‌تر این علت توانایی درک بهتر از این احساسات را پایین آورده و احتمال تداخل برای مقابله بهتر با آن‌ها را بالا می‌برد.

۲. گریه کنید

گریه کردن نمی‌تواند تلقی شود تنها نشانه‌ی ضعیف بودن. گریه کردن نشانه آزاد کردن و تخلیه‌ی هیجانی است. این راهی است برای کاهش اندوه و غم.

۳. دوری از دیگران نکنید

اگر چندان رغبت به صحبت کردن ندارید، این بهتر است افرادی را انتخاب کنید که حس خوبی به شما داده و شما را بهتر بفهمند.

۴. احساسات تان را بنویسید

نوشتن احساسات، به شما کمک می‌کند تا افکارتان را درمورد این احساسات دودل کنید. بعد از آن باید سراغ راه حل گرفت.

۵. ورزش کردن را فراموش نکنید

ورزش کردن، یک راه حداقلی است به منظور کاهش احساس ناراحتی و غم.

۶. دردودل کنید

دردودی کردن احساس غم و ناراحتی را کاهش می‌دهد. با بیرون آوردن حالریده‌ها و شدیداً تیمیار گرفتن کمک به درک بهتر و کاستن از غم می‌آید.

۷. به روانشناس مراجعه کنید

اگر به تنهایی نمی‌توانید این احساسات را کنترل کنید، بهتر است که از روانشناس حرفه‌ای کمک بگیرید. روش‌های جدیدی مثل نوروفیدبک می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.



لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 13 =