تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 4:09
480 بازدید
کد خبر : 2699

مرور آلبوم Parallel & 871 از Four Tet

مرور آلبوم Parallel & 871 از Four Tet

Four Tet، به نام کیران هبدن، در این سال مشغول کار بوده است، او قبلاً یک آلبوم ۱۶ قطعه ای به نام Sixteen Oceans ، همچنین EP ۴T Recordings و تک‌آهنگ Baby را منتشر کرده است. زودتر در این سال هبدن با توم یورک و بوریال همکاری کرد تا در آهنگ‌های Her Revolution و His

Four Tet، به نام کیران هبدن، در این سال مشغول کار بوده است، او قبلاً یک آلبوم ۱۶ قطعه ای به نام Sixteen Oceans ، همچنین EP ۴T Recordings و تک‌آهنگ Baby را منتشر کرده است. زودتر در این سال هبدن با توم یورک و بوریال همکاری کرد تا در آهنگ‌های Her Revolution و His Rope همکاری کند و او در حال برنامه‌ریزی کار با مدلیب برای Sound Ancestors است. چنانچه آن همه کار برای یک سال کافی نباشد، کیران تصمیم گرفته است که در روز کریسمس، نه یک بلکه دو آلبوم جدید را به صورت همزمان منتشر کند.

Four Tet Parallel & 871 Album

 

آلبوم‌های جدید Four Tet با عنوان Parallel و ۸۷۱ است. هر دو بیش از یک ساعت طول دارند و هر دو یکسان منحصر به فرد هستند. Parallel یک بررسی صوتی با ده قطعه است که با یک قطعه بلند مفصل و بلند به نام Parallel 1 شروع می‌شود. زیبایی شنیداری بی‌تابایی که کیران هبدن ایجاد کرده است چیزی است که باید مشاهده شود. هبدن شما را از طریق امواج آرام و الگوهای حساسانه به خوبی هدایت می‌کند، شکل و جهت و ریتم را به دقت و با لطافت تغییر می‌دهد.  

 

طبیعت آرام Parallel 1 با نت‌های گسترده و کشیده و استفاده محدود از هر نفوذ صوتی، برای گوش دادن راحتی را فراهم می‌کند. آهنگ و همچنین Parallel 8 ، ضربه را چند پله بالاتر می‌برد و بیشتر به سمت رقص می‌رود در حالی که هنوز هستیم که هستیم هستیم هستند “”. این بیشتر به ترابری بونوبو است تا برایان انو. Parallel 4 با ضربات باس عمیق، کلیدهای بلند و گاهی صدای پشتیبانی از زمین استفاده می‌کند در حالی که Parallel 6 آهنگی به طور کامل ساختار یافته، با سازهای سازی تقریباً هیچ خط بازی ندارد.

آلبوم با Parallel 10 به پایان می‌رسد، نیمه‌ی اخری که شبیه اجرای روشنی از جاز آزاد بر روی پیانو است. ترکیب بافتهای موزیکی که در Parallel تنها استفاده شده‌اند، تحسین‌برانگیز هستند اما وقتی که آن را با کارهای گذشته‌اش، و دیگر آلبومی که در همان روز منتشر کرده است، مقایسه می‌کنید، نمی‌توانید جلبش کنید. 

۸۷۱ آلبومی بسیار متفاوت از Parallel است. آلبوم ۲۰ قطعه‌ای، به ترتیب شماره‌گذاری شده از ۰۰۰۰ ۸۷۱ ۰۰۰۱ تا ۰۰۰۰ ۸۷۱ ۰۰۲۰، هم‌اکنون بیشتر موسیقی‌ای است و بسیار تجربی اما به سمت استفاده از سازهای معمول می‌روید. بعضی اوقات آلبوم Four Tet حتی طبیعت پساصنعتی دارد. تراک یک ممکن است انیستوریزن نوی باید و تراک سه می‌تواند دانوان باشد، این آلبوم آنقدری ست که نمی‌توانید به راحتی آن را پین کنید اما همه برایش بهتر است. در ۸۷۱ تراک‌ها از ۱۸ ثانیه (توالی دانه‌های نغمه‌ای) تا بیش از نه دقیقه (یک صدای پساپدیداپولیپتیک پر از استاتیک) متغیر است. برخی از آنها جذاب و برخی از آنها ملایم و آرامش‌بخش هستند (۰۰۶۰) اما همه‌ی آنها خلاقانه و متفاوت هستند. بخش‌هایی از ۸۷۱ شبیه به گوش دادن به صداهای فضا است (۰۰۱۹)، شما حتی می‌توانید برای این فکر کنید ‘۰۰۱۴’ تبتی را دارد در حالی که تراک‌های دیگر، از جمله ۰۰۱۶، به طور کاملاً ارکسترال هستند (با شیوه‌ای از نویز صنعتی!)

با ۸۷۱ و Parallel، کیران هبدن دو آلبوم بسیار متفاوت و بسیار انفرادی ایجاد کرده است که هر دوی آنها چالش برانگیز و سودمند برای گوش دادن هستند. سفر صوتی که هبدن شما را می‌برد هرگز پیش بینی ناپذیر نیست و تقریباً همیشه الهام بخش و بسیار پیشرو است. هبدن هنرمندی نیست که به مدت طولانی در یک مکان راحت باشد و با آخرین انتشاراتش همچنان کارهای خود را در جلویی گرفته است. 



لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − دو =