تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 17:31
482 بازدید
کد خبر : 2618

چگونگی افزایش طول عمر با تغییر چهار مورد ساده در الگوی خواب!

چگونگی افزایش طول عمر با تغییر چهار مورد ساده در الگوی خواب!

یکی از فعالیت‌های اساسی انسان برای تأمین سلامت جسمی و روحی، خواب می‌باشد. تحقیقات نشان داده است که خواب به طور مستقیم بر تنظیم واکنش‌های بیولوژیکی و فیزیولوژیکی در افراد تأثیرگذار است و می‌تواند بر طول عمر شخص تأثیر بگذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که خواب بر هر نوع بافت و سیستم بدن، از جمله مغز،

یکی از فعالیت‌های اساسی انسان برای تأمین سلامت جسمی و روحی، خواب می‌باشد. تحقیقات نشان داده است که خواب به طور مستقیم بر تنظیم واکنش‌های بیولوژیکی و فیزیولوژیکی در افراد تأثیرگذار است و می‌تواند بر طول عمر شخص تأثیر بگذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که خواب بر هر نوع بافت و سیستم بدن، از جمله مغز، قلب، ریه‌ها، متابولیسم، عملکرد سیستم ایمنی و سیستم گوارشی تأثیر می‌گذارد. از طرفی، کمبود خواب می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، افسردگی و چاقی را افزایش دهد. اما شما می‌توانید با تغییراتی ساده در روتین خواب خود، اثر مثبت روی طول عمر خود گذاشته و از کوتاهی عمر بواسطه عوارض کم‌خوابی جلوگیری کنید. به همین دلیل، پزشکان توصیه می‌کنند که برای افزایش طول عمر، مدت زمان و کیفیت خواب بررسی و مدیریت شود.



لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − چهار =